äntligen

Har nu alltså läst igenom alla anteckningar från tio föreläsningar, kompletterat de med kurslitteraturen samt noterat och sturkturerat upp de i min bok i tidsordning. Älskar. Jag hittade även (äntligen!!!) en sammanfattande förklaring av parlamentarismen och regeringenformens förändring sen 1800 talet i Sverige. Har verkligen suttit och försökt pussla med det där, vår föreläsare..han är underbar, men han kan så mycket att han vill berätta allt och då blir det inte alltid i ordning. Problemet är också att boken vi har som litteratur är skriven ur ett aktörsperspektiv, alltså fokuserar på personerna som ändrat historien, och därför fungerar mer som skönlitteratur än facklitteratur och inte är systematiskt skriven efter tid. 

Det gjorde den lättläst med uuugh så jobbig att hitta saker i. Men tack vare wikipedia fick jag en systematisk sammanställning. Jag vet att man inte ska använda wikipeadia, men jag känner igen allt som står där från boken – bara att det var i ordning <33

fan vad intressant jag är. nu ska jag baka något innan Oliver kommer hem. Puss

Leave a comment